Autobusy elektryczne | Elektromobilność

Muszyna i Wałcz dołączają do miast stawiających na zeroemisyjny transport publiczny

Podpisany kontrakt w Muszynie obejmuje zarówno dostawę autobusów elektrycznych, jak i infrastruktury do ich ładowania w postaci dwóch ładowarek mobilnych. Trzy elektrobusy to sprawdzony na polskim rynku model E9, natomiast dwa kolejne to zeszłoroczny debiutant, model E7. Ten pojazd o futurystycznym wyglądzie na jednym ładowaniu osiąga nawet 200 kilometrów przebiegu. Wszystkie autobusy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację i system monitoringu. Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania jest realizowany przez Muszynę dzięki dofinansowaniu w wysokości blisko 9,2 mln zł, które przyznał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”. Termin realizacji kontraktu przez Busnex Poland wynosi 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, lecz nie później niż do 30 czerwca 2024 r.

Wybrany przez Wałcz Yutong E9 to 9-metrowy autobus, który może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 kilometrów. Kontrakt obejmuje dostawę 8 autobusów a także dostawę 4 mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek. Nowe pojazdy zostaną dostarczone w dwóch etapach – pierwsze cztery do końca I kwartału 2024 r., a pozostałe 4 – do końca II kwartału 2024 r. Zakup przez Wałcz zeroemisyjnego taboru autobusowego oraz infrastruktury do ładowania został dofinansowany kwotą w wysokości ponad 15 mln zł w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej program „Zielony Transport Publiczny”.

Zobacz także