Elektromobilność | Samochody elektryczne

Europa otwarta na chińskie samochody elektryczne

Berylls Strategy Advisors zbadał, jak w Niemczech postrzegane są chińskie „elektryki”. Wyniki są dość zaskakujące, gdyż około 25% niemieckich klientów premium zainteresowanych zakupem samochodu elektrycznego bierze pod uwagę marki z Państwa Środka. Ekspansja ich producentów zyskuje zatem coraz mocniejsze podstawy, choć nadal zmagają się oni przede wszystkim ze stereotypami.

Obecnie największą przeszkodą dla chińskich marek pojazdów elektrycznych jest ich nieznajomość na rynku europejskim. Według badań, znaczna część niemieckich klientów – aż 70% – nie jest w stanie wymienić ani jednej z nich. W przypadku klientów premium liczba ta sięga z kolei 54%. Większość ankietowanych twierdzi, że nie zdecyduje się na zakup chińskiego samochodu elektrycznego ze względu na brak znajomości marki, co wyrasta na kluczową barierę.

Z badań przeprowadzonych na niemieckim rynku motoryzacyjnym wynika, iż najbardziej oczekiwanym i kluczowym aspektem jest stosunek jakości do ceny pojazdu. Na to kryterium wyboru wskazuje aż 45% klientów premium i 54% klientów w ujęciu całościowym. Inne kluczowe wymogi, których oczekują europejscy odbiorcy, to: innowacyjność, wyposażenie pojazdu, zasięg czy czas ładowania.

Klienci premium wykazali się o wiele wyższym zaufaniem do chińskich pojazdów niż pozostali potencjalni nabywcy. Prawie 50% z nich stwierdziło, że chińskie marki mogą odnieść ogromny sukces na terenie Europy. Obserwujemy więc otwartość na „elektryki” z Państwa Środka, których ekspansja na europejskim ma duże szanse powodzenia.

Zobacz także