Elektromobilność

Dwa lata Busnex w Polsce: w kierunku elektrycznego transportu

Dwanaście dostarczonych autobusów elektrycznych w ramach trzech kontraktów z samorządami, kolejne podpisane umowy oraz poszerzenie gamy produktowej o „elektryki” osobowe i dostawcze – to kluczowe dokonania Busnex Poland w ciągu mijających dwóch lat działalności. Firma, będąca oficjalnym przedstawicielem marek Yutong Bus i SERES, wspiera rozwój elektromobilności oraz zielonego transportu publicznego.

Mijające dwa lata pokazały potencjał autobusów Yutong, które napędzają zielony transport w kolejnych miastach i miejscowościach Polski. Elektryczna, zeroemisyjna komunikacja publiczna nie jest już przyszłością, ale teraźniejszością. Potwierdzają to kolejne kontrakty na dostawy autobusów oraz rozwój mechanizmów wsparcia ich zakupu przez samorządy. Największą ze zrealizowanych przez Busnex Poland umów stanowiła dostawa do Polkowic 9 elektrycznych autobusów Yutong E10. W kwietniu 2021 r. rozpoczęły one obsługę komunikacji publicznej, dzięki czemu gmina stała się jednym z liderów zrównoważonego transportu. Za działania na rzecz rozwoju ekologicznej komunikacji miejskiej samorząd otrzymał Nagrodę Zielonego Napędu.

Kolejnym samorządem, który wybrał markę Yutong do obsługi transportu publicznego, został Lidzbark Warmiński. W drugiej połowie października 2021 r. oba – w pełni elektryczne modele E8 – dostarczono do dawnej stolicy Warmii, gdzie po raz pierwszy w jej historii rusza komunikacja miejska. Jest ona nie tylko bezpłatna dla mieszkańców, ale także zasilana energią m.in. z OZE. W ramach umowy, w Lidzbarku Warmińskim powstały również dwie ładowarki dla samochodów elektrycznych. Dzięki tym działaniom, samorząd otrzymał Nagrodę Zielonego Napędu za wkład w rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego.

Autobus Yutong, od początku zaprojektowany i zbudowany z myślą o przewozie dzieci do szkół, doceniła także gmina Bobowa. Model E8 już kolejny rok szkolny służy tam uczniom, zapewniając bezpieczny i zeroemisyjny transport. Kolejne umowy – na dostarczenie autobusów szkolnych – podpisały gminy Ojrzeń i Śniadowo. Oba samorządy postawiły na model Yutong ICE12, podobnie jak gmina Bobowa korzystając z dofinansowania w ramach programu „Kangur – Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”.

W 2022 r. Busnex Poland planuje kolejne dostawy elektrycznych autobusów dla samorządów rozwijających komunikację publiczną. Polskie miasta i gminy doceniają tę markę nie tylko ze względu na konkurencyjną cenę, ale także wysoki zasięg, osiągany na jednym ładowaniu. W zależności od modelu, wynosi on od ponad 300 do blisko 400 kilometrów, co umożliwia obsługę tras miejskich, jak również podmiejskich. Zainteresowanie oferowanymi przez Busnex Poland autobusami wykazują kolejne miasta, gminy i operatorzy komunikacji. Testy „elektryków” Yutong odbyły się w tym roku m.in. w Warszawie, Gdańsku, Wejherowie, Ełku, Kętrzynie i Nysie. 

Elektryczny crossover SERES 3 to z kolei pierwszy dostępny na polskim rynku model tej marki, której technologia narodziła się w Dolinie Krzemowej, a komponenty są produkowane w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Odpowiadając na duże zainteresowanie „elektrykami”, planowane jest wprowadzanie na krajowy rynek kolejnych modeli – SF3 i SF5. Busnex Poland angażuje się również w segment aut dostawczych, oferując elektryczne minibusy DFSK EC35, dedykowane dostarczaniu towarów i usług w miastach.

Zobacz także