Autobusy elektryczne | Elektromobilność

Drogowy debiut i długodystansowe testy Yutonga U12

Na warszawskie ulice wyjechał nowy autobus elektryczny Yutong U12, którego możliwości jako pierwsze w Polsce sprawdzają stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe podczas długodystansowych testów. Potrwają one aż rok!

12 miesięcy testów

MZA w Warszawie prowadzą długodystansowe testy Yutonga U12, które potrwają 12 miesięcy. Wszystko po to, aby sprawdzić elektryczny autobus w różnych warunkach pogodowych i temperaturach. Nowy „elektryk” wyjechał już na linie 106 i 245, a niebawem ma obsłużyć także 178. Drogowy debiut modelu U12 zbiegł się z objęciem przez markę Yutong pozycji lidera europejskiego rynku autobusów elektrycznych. Raport Chatrou CME Solutions wskazuje, iż awansowała ona na pierwsze miejsce z 479 zarejestrowanymi w 2022 r. „elektrykami”, co dało jej 11,5% udziału w rynku.

Zeroemisyjny autobus Yutong U12 wyróżnia nawet 400-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu, osiągany dzięki bezkobaltowym bateriom o wysokiej sprawności oraz rekuperatorowi energii – umożliwiającemu odzyskiwanie jej podczas hamowania, co ma szczególne znaczenie w warunkach miejskich. Nowy „elektryk” posiada również najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę. Tak zaawansowane rozwiązania znacznie wykraczają ponad rynkowe standardy wyposażenia elektrycznych autobusów.

Kolejny Yutong w Polsce

O komfort i wygodę pasażerów dbają m.in. automatyczna klimatyzacja, elektryczne ogrzewanie oraz siedzenia wyposażone w ładowarki USB. Konstrukcja autobusu jest niskopodłogowa, odpowiadając na potrzeby osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. Yutong U12 jest przyjazny także dla kierowcy, zapewniając mu panoramiczny kokpit, zestaw kamer z 360-stopniowym widokiem oraz pełną kontrolę – również zdalną – kluczowych danych i parametrów.

Busnex Poland wprowadza na polski rynek kolejny model marki Yutong, posiadającej 15-procentowy udział w światowym rynku. Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 1,12 mln m2, firma jest w stanie dostarczać autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie. 

Zobacz także